Často kladené dotazy

 

Jak je to se spropitným?

Ve Vietnamu není zvykem dávat spropitné v restauracích, hospodách, obchodech, trzích, na ulici nebo i za taxi. Pouze v cestovním ruchu nebývají tipy zahrnuté v ceně a většinou se odměňují řidiči nebo průvodci za kvalitní služby několika extra dolary nebo ekvivalentem místní měny.

 

Je pro cestu do Vietnamu povinné očkování?

Žádné povinné očkování pro cesty do Vietnamu není vyžadováno. Při delším pobytu a zejména mimo hlavní centra je doporučováno očkování proti žloutence A a B, tetanu, břišnímu tyfu a TBC. Nejdůležitější ze všeho je prevence. To znamená vhodné oblečení dle terénu a kvalitní repelent, který můžete koupit až na místě. Je to většinou levnější a účinnější. Pro nejaktuálnější informace se s žádostí o odbornou konzultaci obraťte na specializovaná centra cestovní medicíny, hygienickou stanici nebo očkovací centrum. Pro podrobné informace lze rovněž využít stránek Ministerstva zahraničních věcíwww.mzv.cz, konkrétně sekce “Cestujeme”.

 

Je kohoutková voda ve Vietnamu pitná?

Ne, není. Doporučujeme pít jedině balenou vodu, která však není drahá. Voda z vodovodu je jinak nezávadná, můžete se s ní sprchovat i si čistit zuby.

 

Mohu si ve Vietnamu pronajmout auto nebo motorku?

Pronájem auta ve Vietnamu našim klientům nedoporučujeme. Obecně platí, že místní půjčovny pronajímají auta cizincům pouze s řidičem. Jiná situace je pokud si pronajmete motorku, skútr. V tomto případě postačí pouze mezinárodní řidičský průkaz, pas a peníze. Informace o půjčovnách najdete v každém hotelu a turistickém centru.

 

Fungují ve Vietnamu všechny platební karty?

Ano. Zkontrolujte si však, zda máte povolen výběr v cizích zemích, příp. upozorněte předem svou banku, že kartu budete dočasně používat v zahraničí.

 

Jaká měna se používá ve Vietnamu?

Ve Vietnamu se používá měna Dong (“d”, “VND”), ale platit zde můžete i americkými dolary. Dávejte si pozor na poškozené bankovky, ve Vietnamu by nemusely být akceptovány. Stejně tak doporučujeme vézt s sebou bankovky vydané po roce 1993. Dříve vydané bankovky Vám můžou odmítnout či vyměnit za nižší kurz. Ze země není doporučováno vyvážet ve velmi velkém množství Dongy. Pokud vám nějaké zbydou, vyměňte je raději za dolary. V případě, že si chcete bankovku ponechat jako suvenýr, není problém.

 

Jsou ve Vietnamu rozšířené bankomaty?

Bankomaty najdete v každém městě. Vybrat si v nich můžete hotovost na klasické debetní karty či na debetní a kreditní karty Visa a MasterCard. Dávejte si pozor na vysoké poplatky za výběr (obvykle 50 – 150 000 VND) a malý limit výběru, který se většinou pohybuje kolem 2 000 000 VND. Některé bankomaty Agribank umožňují výběr až 6 000 000 VND.

 

Je možné ve Vietnamu všude platit kartou?

Ne, není. Kartou lze platit zejména ve službách, jako jsou hotely, spa a případně v některých kavárnách či restauracích. Je potřeba se zeptat předem. Před platbou můžete být obeznámeni s poplatkem za platbu kartou ve výši cca 3 – 5% z celkové částky.

 

Jsou hotely ve Vietnamu na dobré úrovni?

Kvalitní ubytování je součástí zážitku. Všechny hotely, které vám zajišťujeme, jsou na 3,5-4hvězdičkové úrovni s důrazem na evropský standard. V ceně je vždy snídaně.

 

Nabízíte hotely s programem all inclusive?

Programy allinclusive zatím nejsou ve Vietnamu rozšířené. Výjimky lze samozřejmě najít, mnohem častěji však narazíte na hotely, které v ceně ubytování mají pouze snídani. Neváhejte využít hotelové restaurace, nebojte se vyrazit do ulic a na místní trhy za vlastním gastronomickým zážitkem. Vietnamská kuchyně vás dokonale ohromí.

 

Jaké doporučujete oblečení do Vietnamu?

Pokud plánujete výlet do hor nezapomeňte si přibalit teplejší (softshellovou) bundu, turistické kalhoty a pohodlné pevné boty. Hodit se zde může i pláštěnka nebo poncho proti dešti a případně nepromokavý obal na batoh. Pro procházky po městě či k vodě se vám určitě budou hodit sandály nebo žabky. Nezapomeňte na plavky a krém na opalování s ochranným faktorem (alespoň 30, ideálně 50), Sluneční brýle a klobouk či jinou pokrývku hlavy. Jestliže se chystáte navštěvovat pagody a další stavby duchovního charakteru, je vždy vhodné mít zakrytá kolena a ramena a to jak u žen, tak mužů.

 

Jaké léky si mám přibalit?

Osobní léky, které pravidelně užíváte. Velmi vhodný je také dezinfekční gel na ruce. Dále zvažte léčiva tlumící bolesti a otoky, jako jsou prášky, masti, kapky apod., vnější dezinfekce na oděrky, hmyzí bodnutí, polštářkové i obyčejné náplasti, pružné obinadlo, obvaz, endiaron či ercefuryla živočišné uhlí proti průjmu, paralen a něco proti nachlazení. Léky ve Vietnamu jsou dostupné, nejsou drahé a většina přípravků má podobné složení jako v České republice. Stačí v lékárně ukázat i obrázek požadovaného léku s latinským názvem.

 

Jsou ve Vietnamu nějaká nebezpečná, jedovatá zvířata?

V severním Vietnamu žije kobra královská. Ta je ale spíše raritou. Nachází se zde však i mnoho dalších hadů, kteří jedovatí nejsou (např. krajta). Mnoho zvířat žije v odlehlých zalesněných oblastech a setkání s nimi je vysoce nepravděpodobné.

 

Mám si s sebou vzít repelent?

Kvalitní repelent doporučujeme koupit až na místě (v lékárně, samoobsluze nebo menších krámcích se smíšeným zbožím). Je většinou levnější a účinnější. Z repelentů k dostání v ČR je vhodný třeba AUTAN proti tropickým komárům.

 

Jaký suvenýr si mám z Vietnamu přivézt?

Kávu, čaj, skořici, oblečení a kožené výrobky z Hoi An, oblečení etnických menšin vietnamského severu, sušené potraviny (mořské plody, ovoce), perly a pepř z ostrova Phu Quoc. Jako dárek si můžete přivést i čerstvé ovoce (kromě durianu), které bez problému můžete vzít nejen do příručního zavazadla.

 

Jaká je cesta vlakem?

Určitě je to zážitek, na který se nezapomíná. Vlak je velmi bezpečný způsob dopravy a díky cestě přes noc je možné ušetřit nejen čas. Protože obecně ve Vietnamu platí, že nejvíce zaberou právě přesuny.

 

Jsou ve Vietnamu běžně veřejné toalety?

Zřídka a někdy ne úplně podle našich představ. Pokud budete ve městě, stačí dojít na recepci lepšího hotelu a požádat o využití toalet. Zpravidla to nebývá problém, protože zaměstnanci ve službách jsou obeznámeni se situací. Případně si můžete na chvíli sednout do kavárny či restaurace na kávu a džus.

 

Jaký je rozdíl mezi delegátem a průvodcem?

Delegát - kontaktní osoba v destinaci, slouží i v případě nouze. Průvodce - průvodcuje předem domluvený program.

 

Domluvím se v destinaci, i když umím anglicky pouze trochu?

Ano, domluvíte. Vzhledem k tomu, že od nás budete mít zajištěny smluvené služby dopředu (ve většině případů ubytování, dopravu, letenky atd.), na místě budete řešit pouze minimum (stravu, fakultativní výlety apod.). I minimální znalost angličtiny je dostačující.

 

Se kterými leteckými společnostmi nejčastěji létáte?

Každá destinace má své vybrané letecké společnosti, které jsou nejvýhodnější. Pro Vietnam nejčastěji využíváme společnosti jako Emirates, QatarAirways, CathayPacific, Turkish Airlines, Singapore Airlines, Aeroflot a další. U přeletů v rámci Vietnamu využíváme Vietnam Airlines a Vietjet.

 

Letí se charterovým letem nebo pravidelnou linkou?

Vždy pravidelnou linkou. Charterové lety nevyužíváme. Letecké spojení si vždy potvrdíme s klientem v rámci nabídky.

 

Kde sídlí CK Go2? Kde najdu kancelář?

CK Go2 má kancelář v Praze, adresa: Pernerova 697/35, Praha 8.

 

Můžu přijít na schůzku?

Samozřejmě. Ideální je zavolat předem na tel. číslo 222 317 874 a domluvit si datum a čas. Ne všichni zaměstnanci Go2 jsou každý den přítomni v kanceláři.

 

Máte last minute zájezdy?

Last minute zájezdy nenabízíme. Poznávací zájezdy nelze prodávat na posledních chvíli, jelikož je to jak na úkor kvality, tak i dostupnosti služeb (ubytování atd).

 

Jaké jsou storno podmínky při zrušení zájezdu?

Storno podmínky při zrušení zájezdu jsou definovány ve Všeobecných smluvních podmínkách CK Go2 s.r.o., které jsou k dispozici ke stažení na internetových stránkách CK Go2 nebo na vyžádání v CK.

 

Jak mám postupovat při zrušení zájezdu?

Pokud zájezd zruší klient (např. kvůli zdravotnímu problému), musí CK informovat a to pouze písemnou formou (ideálně emailem). CK poté vystaví storno dopis a vypočítá výši storna. Pokud je klient pojištěn na storno zájezdu, má nárok uplatnit vzniklou škodu na pojišťovně.

 

Co když zruší zájezd CK?

Go2 je oprávněna v těch případech, kdy není dodržen minimální počet účastníků, zrušit zájezd a nejpozději do 21 dnů před odjezdem zákazníkovi oznámit zrušení zájezdu z tohoto důvodu. Minimální počet účastníků u všech zájezdů je uveden v Nabídce zájezdu nebo ve Smlouvě o zájezdu. CK je dále oprávněna zrušit zájezd či jeho část před zahájením jejich čerpáním, jestliže z objektivních důvodů nemůže dodržet podmínky smlouvy o zájezdu (zejména v důsledku neodvratitelných událostí, jimž nemohla CK zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze na ní rozumně požadovat, např. živelná pohroma, sopečná činnost, rozbouřené moře, revoluce, stávka, atd.) Více ve všeobecných podmínkách CK Go2, které jsou zveřejněny na webu nebo na vyžádání.

 

Co znamená "minimální počet" účastníků zájezdu?

Minimální počet účastníků znamená počet, při kterém je garantován odjezd zájezdu. Tato informace je zapsána na Smlouvě o zájezdu.

 

Proč se vydat na dovolenou s CK Go2?

Děláme to poctivě. Vlastníme všechny potřebné licence a povolení k podnikání v dané zemi, sponzorujeme místní komunity. Máme vlastní portfolio česky mluvících průvodců, kteří se řadí k české špičce. Disponujeme ojedinělým know-how, které u nás mnohdy využívají i ostatní CK. Jsme pojištěni proti úpadku.
Dovolená končí až s návratem zpět do Česka. Poskytujeme místní kontakt v češtině během vaší cesty, problémy řešíme operativně, neprcháme před zodpovědností.
Každá dovolená je originál. Programy důsledně připravujeme s ohledem na zadání klienta, plánovaný rozpočet, fyz. možnosti, specifické zájmy, konkrétní povahu skupiny. Vždy konzultujeme rozumné návrhy na zlevnění tak, abyste rozpočet udrželi na uzdě.
Nejsme moloch a jsme zodpovědní. Vždy přesně víte, co si kupujete, dodáváme reálné odhady na vícenáklady. Poskytujeme jednu kontaktní osobu pro řešení celé dovolené. Produkty nepřeprodáváme, a tedy nabízíme jasnou zodpovědnost.

 

Je CK Go2 pojištěná proti úpadku?

ANO, CK Go2 je pojištěna u České podnikatelské pojišťovny. Certifikát pojištění je ke stažení na našich webových stránkách nebo poskytneme na vyžádání.

 

Jaké cestovní pojištění nabízíte?

Spolupracujeme s několika pojišťovnami - nejčastěji Česká pojišťovna, Uniqua nebo Allianz. Nabízíme pojištění jak léčebných výloh, tak i storna zájezdu/letenky.

 

Jak je to s rozložením plateb za zájezd?

Zpravidla platí, že klient hradí zálohu 40% po sepsání smlouvy o zájezdu a doplatek, cca měsíc před odletem, pokud není stanoveno CK jinak.

 

Dokdy se platí záloha a v jaké výši?

Záloha ve stanovené výši se platí po podepsání smlouvy o zájezdu, vždy na základě faktury vystavné CK Go2.

 

Dokdy se platí doplatek za zájezd?

Doplatek se platí zhruba měsíc před odletem, vzdy na základě vystavené faktury od CK Go2.

 

Co to znamená "zájezd na míru" nebo "individuálně" ?

Zájezd na míru/individuálně znamená, že nabídka programu a služeb je připravena na základě požadavků klientů, termínu, počtu osob, úrovně ubytování atd. Cena je kalkulována pouze na tyto služby.

 

Bude s námi průvodce po celou dobu zájezdu?

Pokud se přihlásíte na průvodcovaný zájezd, tak s Vámi bude průvodce od příletu do destinace až do odletu z destinace (pokud není v zájezdu specifikováno jinak).

Jaké jsou storno podmínky při zrušení zájezdu?

Storno podmínky při zrušení zájezdu jsou definovány ve Všeobecných smluvních podmínkách CK Go2 s.r.o., které jsou k dispozici ke stažení na internetových stránkách CK Go2 nebo na vyžádání v CK.

AKTUÁLNĚ